Een batch versturen

We laten je zien hoe je stap voor stap snel en eenvoudig een batch kunt importeren en versturen. Let op: je kan pas een batch importeren en daarna versturen als er door jou zelf een bestand (.xls, .xlsx of .csv) met data is gemaakt om te gebruiken. Hoe je een passend bestand (batch) maakt, kan je hier zien.

Stap 1. Een batch importeren

  • Klik links in het hoofdmenu op Vragenlijsten.
  • Klik op de vragenlijst waarvoor je een batch wilt versturen.
  • Je bent in het scherm 'Vragenlijst bewerken' van de geselecteerde vragenlijst. Je ziet het submenu van de vragenlijst.
  • Klik in het submenu op Batches.
  • Klik op de knop Batch toevoegen.
  • Klik op de browse-balk en selecteer uit een map van je eigen computer het bestand (.xls, .xlsx, of .csv) dat je wilt importeren. De naam van het bestand verschijnt in de browse-balk.
  • Klik op de knop Volgende stap om het bestand te importeren in Happynizr.

Je hebt jouw bestand/de batch geïmporteerd welke je wilt versturen.
Je gaat de batch nu eerst op juistheid controleren, voordat je deze gaat verzenden.

Stap 2. Batchkolom en 'tag' correct koppelen

  • Je bent nu in het scherm 'Batch - Velden koppelen'.
  • Links zie je onder elkaar de kolomnamen van de geïmporteerde batch met daaronder de gegevens per kolom.
  • Rechts zie je de koppelvelden (tags) die door jou eerder zijn aangemaakt in Happynizr.